środa, 27 grudnia 2017

przed i światecznie:)

W tym roku jakoś te święta są inne niż zazwyczaj-takich jeszcze nie pamiętam no ale cóż życie pisze różne scenariusze....W pierwszy dzień świąt słońce pięknie wyjrzało zza chmur więc po śniadaniu(rodzice zawsze długo śpią więc zjedliśmy same),zaopatrzona w lornetkę i aparat wsiadłam na rower i ruszyłam w teren.Najpierw odwiedziłam łączkę storczykową- trochę zarosła trzciną co wiosną nie będzie dobre dla storczyków,wełnianki i innych roślin tam występujących.Dlatego też 3 godzinki poświęciłam na ścinaniu sekatorem trzciny-pomyślicie głupia w święto takie rzeczy robić-już wyjaśniam-w tygodniu nie mam kiedy bo szybko ciemno się robi a ostatnio nie chcą nam dawać zmiany popołudniowej:( w weekend zazwyczaj pada i nie ma kiedy:)a to wszak dobry uczynek to wybaczone hehe.W sumie jest tam 8ar ale dam rade jeszcze z 2 razy po 3h i będzie git.Łączka odwdzięczy się wiosna pięknymi storczykami:) gdybym miała kasę i gość chciał sprzedać to bym ją kupiła i byłabym pewna,że nasze dziedzictwo przyrodnicze jest bezpieczne a w tym przypadku unikalne na skalę województwa a nawet kraju bo takie łąki trzęślicowe są już unikatowe.
Potem pojechałam w las pochodzić-może gdzieś na jakiekolwiek futro natrafie-niestety tylko 2 sarny i tropy jeleni.Na skraju lasu powstał paśnik i lizawka ale zwierzyna by do niego dojść od strony łąk mija 2 ambony:(Po co te paśniki skoro i tak dostaną kulkę?widać,że nowy bo dach jeszcze czyściutki bez mchu i nie skurzony...
Kawałek dalej była kuźnia dzięcioła:)
Na szczaklowni wody dużo-sporo podmokłych terenów a to na foto często jest wykorzystywane przez zwierzynę do kąpieli co widać po drzewach jakie umorusane z błota jak się ociekrały:)
Przy stawie jest pasieka-przy takiej pogodzie pszczoły wyleciały z uli i przylatywały nad staw napić się lub nosić wodę do ula.
W sobotę przed świetami wybrałam się z tatą na "kople" on na ryby ja połazić-przed wyjazdem pytam czy wszystko ma-powiedział,że tak.Jak się później okazało zapomniał telefonu.no nic powiedziałam mu,że jak wrócę to pojedziemy do domu-hehe tak ja jak zaczęłam się szwędać po lesie nie patrząc na zegarek to gdy już pomyślałam o tym to najpierw usłyszałam klakson z samochodu(daleko byłam ale,że słuch mam dobry to słyszałam) a potem gwizdanie to już wiedziałam,że tatko się nudzi bo nic nie bierze hehe.I tak bez telefonu ani rusz:)Za wiele się nie działo-powieszono budki dla ptaków i nietoperzy.
Przeleciało 5 łabędzi niemych i widziane 6 czeczotek:)
A jeszcze cofając się o tydzień postanowiliśmy z kolegami połapać czeczotki-wszak jest nalot w tym roku co nie zdarza sie często-więc jest okazja coś zaobrączkować a nóż będzie ciekawa wiadomość powrotna gdzie to się kręca te ptaki.Okazji do złapania było wiele-czasem przy siatce siedziało 18 osobników ale ogólnie tylko chyba 2 czy 3 się złapały-za to wpadł jeszcze szczygieł,mazurek,sikory także jak na taki spontan i tak fajnie:)a do tego w świetnym towarzystwie to i jak siaty by były puste to byłoby ok.Zawsze jest o czym pogadać i to jest fajne:)Na foto staw "gold" o poranku i w słoneczku oraz czeczotki.
Chciałam Wam pokazać foty z fotopułapki ale niestety zwierzaki zawiodły-wisiała 2 doby i żadne się nie skusiło na posiłek przed kamerą tylko sójki i sikory.A śladów tam od groma.Podekscytowana a zarazem w strachu jechałam po fotopułapkę a to dlatego,że w nocy śniło mi się,że ktoś ją ukradł:)A podekscytowana,że może coś fajnego się nagrało.Niestety ogólnie mam pecha do sprzętu-tak samo jest z tą fotopułapką miała być nowa a jest używana z wadami technicznymi-po nowym roku odsyłam ją na reklamację albo niech zwrócą kasę jak oszukują:(

5 komentarzy:

  1. Ja sobie zażyczę fotopułapkę na następne święta. Uważam, że to fajny pomysł żeby się dowiedzieć co odwiedza naszą okolicę. Co do wycinania trzciny to robię to samo z nawłocią na mojej łące. Z tym, że ja nieco haniebnie pryskam ją herbicydem na dwuliścienne. Usprawiedliwiam się tym,że rośnie w takich zwartych kępach, że nic poza nią nie obrywa środkiem i tylko ona cierpi. Fakt, robię to raptem raz w roku, na wiosnę, i nie jestem w stanie oblecieć całej łąki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe zdjęcia zrobiłaś. Wpatrywałam się, aż poczułam klimat tych miejsc. Przepiękne jezioro. Kochana, życzę Ci naprawdę udanego nowego roku. Uściski. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zwykle ciekawie.
    Paśniki zwabiają zwierzęta w okolicę więc bandyci nie muszą zatrudniać naganiaczy.

    OdpowiedzUsuń
  4. No i znowu miałaś wspaniałe spotkania z przyrodą. Brawo dla Ciebie za wycinanie trzciny, jeśli to pomoże storczykom. Pozdrawiam i życzę dobrego przyszłego roku!

    OdpowiedzUsuń