niedziela, 27 maja 2018

Nocne świecenie:)

Ten tydzień obfitował w wieczorne wypady na świecenie na nocne motyle.Jak zwykle zestaw to aku samochodowe,żarówki też,płachta i stelaż.# krotnie świeciliśmy na parkingu leśnym w Gogolinie tu było bardzo bogato bo średnio ok 35 gatunków przylatywało.Jeden raz świeciliśmy na parkingu w Kamionku ale tam pustawo ledwie 4 gatunki i jeden biegacz(chyba urlicha),i raz za "harmanzą"-tereny zarośniete trzciną i wilgotnymi łakami-też szału nie było. teraz czas na przegląd wybranych gatunków: Plagodis dolabraria-pierwsze spotkanie z tym gatunkiem choć mam wykazane ok 400gat.
Melanthia procellata
Lomographa bimaculata
Moma alpium
Comibaena bajularia
Angerona prunaria
Colostygia pectinataria
Cyclophora annularia
I taki mix

9 komentarzy:

  1. Wspaniałe okazy. Kilka lat temu miałam niezłą faze na ćmy, ale z uporem maniaka szukałam ich za dnia w naturalnym otoczeniu. No i wiadomo, że nie znalazłam ich tak wiele jak ty tu w jedną noc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dzień też się da ale to o wiele trudniejsze bo chowają się pod liśćmi i często gdzieś wyżej.pozdrawiam

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Świecimy tak do północy bo dłużej to czuję się jak po nocce hehe.

      Usuń
  3. Cześć witam cię bardzo serdecznie w ten piękny czerwcowy dzień jestem pod wrażeniem jakie tutaj okazy pokazałaś fantastyczne ćmy ja w zeszłym roku próbowałam upolować coś ciekawego ale niestety jakoś marnie mi to poszło Jedynie co wpadła w moje ręce to trupia główka Pozdrawiam pięknie i życzę przyjemnego dnia


    💁 odnowionaja.blogspot.com

    Zapraszam Cię serdecznie na bloga swej Przyjaciółki Agnieszki , która chwyta piękne chwile w swój obiektyw , ale również pisze życiowe przesłania z serca dla drugiego człowieka .

    Pozdrawiam serdecznie Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie taka jedna ćma gnębi od paru dni i nie chce się odczepić, także mam nowego domownika. ;) Czytam te nazwy, podziwiam, bo ja za żadne skarby nie zapamiętałabym która ćma, jak się nazywa. hehe Pozdrowionka. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie wcale nie jest takie trudne. Wpierw zapamiętaj różnice między barczatkami a mrocznicowatymi - a potem już... będziesz wiedziała gdzie szukać ;-)

      Usuń
    2. Łatwe to nie jest choć pewnie jak bym też tylko zajmowała się jedną dziedziną to by było łatwiej a długo już nie "bawiłam" się w świecenie.Teraz mam z kim jeździć i wiem,że chce i dobrze przy tym się bawi to czemu nie:)Wejdź sobie na motyle europy,znajdź dział galerie użytkowników z polski i tam sobie każdą grupę zobacz może coś dopasujesz-ja też tak robię.pozdrawiam

      Usuń
  5. Boa tarde, insectos importantes para o equilíbrio do eco sistema, as fotos estão perfeitas.
    Continuação de feliz semana,
    AG

    OdpowiedzUsuń