czwartek, 9 września 2021

Kosorowice,turawa i moje okolice

 W tygodniu wymyśliłam sobie,że wracając z pracy siostra podrzuci mnie na żwirownie kosorowice a jak mi się znudzi to po mnie przyjedzie:)I tak też było.Nie musiałam się spieszyć-chciałam nagrać rybki kamerką sportową ale rybki zerwały "umowe" i mimo,że dostały jeść nie chciały popływać przed kamerką:)Jedynie okoń na chwilę się zatrzymał zobaczyć co go obserwuje i tyle widziałam rybki.No nic spakowałam kamerkę i poszłam pochodzić za ptakami.Też szału nie było ale pojawiła się rodzinka łabędzi z młodym polakiem-wcześniej ich tu nie widziałam.




W niecce już nie eksploatowanej odzywał się potrzos.

Skoronic nie lata to swój wzrok skierowałam na kamienie trafiając na skrzemieniałe drewno i ciekawe krzemienie z mszywiołami(filmik na yt)Słońce zniżało się ku zachodowi a chmury jakieś takie ciemne nachodziły-zadzwoniła siostra czy wszystko ok i o której ma przyjechać.


W sobotę wybraliśmy się na zb.turawski ale bardziej rekreacyjnie niż na ptaki.Co nie znaczy,że bez aparatu czy lornetki co to tonie bez tego w teren się nie da:)chodziłam głównie po wale zbierałam żyłki zostawione przez wędkarzy i puszki.Nagrodą był wypatrzony kamień z minerałami i geodą w środku:)

żyłki zostawiane przez wędkarzy

tyle zebrałam w pół godziny

a tu kamien z minerałami

kawałek kwarcu.

Z ptaków widziałam sporo krzyżówek,pliszek siwych,4 pliszki żółte i białorzytkę.Wszystko żerowało na wale .

krzyżówki

białorzytka

Na stepach można spotkac muchołówki szare-były w okolicy lęgowe.

muchołówka szara

Trafiłam tez na pasikonika odmiany słomkowej

pasikonik odmiany słomkowej

I jeszcze pustułka polująca nad zabronowanym polem

pustułka-w tym roku gryzoni mało.

W tym roku przypada czyszczenie pod liniami średniego napięcia,które przecinają też lasy.W jednym miejscu nie wiedzieć czemu zamiast tylko pod linią czyścić-pojechali szerzej sięgając za drogę i uszkadzając brzozy i niszcząc wrzosy:(Nie rozumiem tego:(

co te pobocze przeszkadzało skoro jest tu droga?

zniszczone wrzosy

uszkodzenia kory głębokie-śmierć dla drzew:(

A w lesie pojedyncze gwiazdorze sp-nie będę wymyślać,że się znam choć z tego miejsca miałam oznaczone te grzyby.W sumie jak dobrze pamiętam to 3 gat.można spotkać u nas.

To na tyle kończę zbliżeniem na kwiat świetlika.(zapraszam na filmiki na yt)

świetlik sp.









1 komentarz:

  1. Fajnie że są jeszcze ludzie którym zależy na przyrodzie i potrafią docenić piękno natury :)
    Pozdrowienia z Wrocławia

    OdpowiedzUsuń