czwartek, 18 czerwca 2015

Różności z 2 dni:)

Wczoraj krótki rajdzik po lesie górażdżańskim,pogoda była taka sobie to i nie było sensu gdzieś dalej jechać.W zasadzie to był dzień futrzastych zwierząt,najpierw widziana wiewiórka potem locha z małym(na foto mały ale kiepskie foto bo pogody brak)
Potem trafiłam na motylka to Poproch cetyniak (Bupalus piniarius)-szkodnik sosen:)
niewiele się działo więc pojechałam do kamieniołomu koło wysypiska ale tam też pustawo:(Jedynie rozchodnik ostry(Sedum acre L.) rozjaśniał piaszczysty teren koło kamieniołomu.
miałam ze sobą lornetkę a to pozwoliło na odczytanie 4 plastików na śmieszkach jedną żółta i 3 białe-fajnie siadały na słupach ogrodzenia i fotki wychodziły rewelacyjnie:)było dużo śmieszek,gawronów i kawek zarówno dorosłe jak i młode.ten widoczny biały sznur to siedzące śmieszki:)
A popołudniu wpadłam na pomysł by jechać na czeresnie(mam swoją miejscówkę)ale po wyjściu za bramę stwierdziłam,że jedziemy na przejażdżkę i ruszyliśmy w kierunku Obrowca-na jednym z stawów plastikowe łabędzie i kaczki-ech a na drugim para łabędzi z młodymi,jednak ich miejsce zarasta osoką aloesowatą i grążelem żółtym co sprawia,że ciężko im się pływa:(
Poem zobaczyliśmy obserwatora z zboża:)
dojechaliśmy do stawów w Krepnej i para łabędzi ma 7 młodych:)
w drodze powrotnej zatrzymaliśmy się przy dzikim wysypisku,które zaczyna się odradzać(coraz więcej odpadów) i zabraliśmy z tego miejsca ostróżeczki w 3 kolorach niech się nie rozsiewają bo to ogrodowe kwiaty. Natchniona wczorajszym widokiem tylu mew,wybrałam się na wysypisko z lunetą coby przejrzeć dokładniej stado-niestety mew było malutko ale za to był rodzynek mewa duża z czerwonym plastikiem-odczytałam:)
była też czapla siwa ale nie wiem co jej się stało,że w takiej pozie tam była?bo na wypchaną nie wygląda bo w takiej pozie raczej się nie ustawia ptaka.
Przeglądając gawrony można było zauważyć u kilku osobników przerost dzioba lub niewielkie deformacje-pewnie to efekt żywienia się miękkim pokarmem(z wysypiska) co powoduje,że nie ścierają dziobów.
z śmieszek to żółty plastik i biały nie odczytany bo brakło jednej litery a ptak poleciał sobie:(w drodze powrotnej zajechałam do lasu górażdżańskiego połazić za owadami a trafiłam na wiewiórkę z materiałem w pyszczku:)
Kwitnie już dzwonek brzoskiwniolistny
Pająk kwietnik z upolowaną zdobyczą:)-ten to się maskuje:)
I dwa motylki pierwszy to Diachrysia chrysitis a drugi Callopistria juventina
I na koniec takie kolorowe muszki w miłosnym uniesieniu na czereśniowym drzewie:)

15 komentarzy:

  1. Trochę zaległości mi się narobiło ale już weekend to sobie spokojnie nadrobię :)))) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszki z końca - najlepsze... ;-). Trzeba będzie w tym roku dokładniej przejrzeć ten zbiornik z osoką pod kątem żagnicy zielonej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta osoka zaczyna wypierać grążele więc jest prawie pewne,że zasnuje cały zbiornik.pozdrawiam

      Usuń
  3. Ten czapel to chyba za dużo wypił... dobrze że jest słup bo by się przewrócił... a tak poważnie to chyba się czymś zatruł...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tez sie zastanawiam co jej się stało.nie chciałam wchodzić na teren wysypiska by ja obejrzeć.pozdrawiam

      Usuń
  4. Jednak sporo "zdobyczy" może ta czapla grzebała dziobem w zakamarkach tego "rakietowatego" tworu?

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne te ćmy. Coś nie mam w tym roku do nich szczęścia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ładne Zakres balle post z dużą ilością zwierząt i przyrody.Motyl jest bardzo ładne i żółte kwiaty. Co to jest bałagan w zdjęcie 5 ???Jeleń w zieleni jest fantastyczne widzieć.Wiewiórka z jego dziób pełen budowy gniazd jest zdumiewające.
    Pozdrawiam, Helma

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. It"s garbage dump.Thank you for your visit.pozdrawiam

      Usuń
  7. Mam pytanko znasz jakąś stronę na której są opisy żuków, chrząszczy bo po oznaczeniu na forum przyroda nie mogę wyszukać opisu z nazwy łacińskiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tam masz oznaczenie nie pewne być może biegacz wręgaty lub biegacz granulowany,zrób crop tego biegacza i wstaw na http://www.entomo.pl/forum/ w dziale chrząszcze tylko pamietaj o podaniu daty i miejsca bo to ważne.I tu jeszcze masz bazę danych chrzaszczy polski ale to najlepiej znać choć rodzinę:)http://coleoptera.ksib.pl/search.php?l=pl

      Usuń
    2. Na forum entomo znajdziesz w odpowiednich działach informacje jakie Ciebie interesują:)pozdrawiam

      Usuń
  8. Miło, że pokazujesz nam tyle zwierząt i ptaków ze swoich spacerów. Zdjęcie śmieszek i wiewiórki są świetne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń