środa, 12 września 2018

zaległości cd..

W sierpniu czas na rujkę u saren-niestety prawie ich nie widać na polach i w miejscach oczywistych gdzie powinny być było pusto czasem pokazał się koziołek i tyle:(Ta fotka zrobiona w drodze powrotnej z krępnej.
Teraz czas na zbliżenie na księżyc-w zasadzie ten nikon do tego najlepiej się nadaje bo z fotek normalnych coraz bardziej mnie rozczarowuje i śmiem twierdzić,że mój wysłużony sony h5 dużo lepiej sobie radzi ze wszystkim.Jedyny plus to świetne filmy ale też na niewielkim zoomie.
Sierpień to też czas zbierania się bocianów na polach zwanych sejmikami-niestety z roku na rok coraz mniej liczne te sejmiki.Lata wstecz było zazwyczaj ponad 20os.Teraz mozna zobaczyć max 5 osobników:(
Odwiedziliśmy też zbiornik słupsko i mimo niewielkich rozmiarów akwenu było sporo ptaków.Odczytałam plastik na mewie białogłowej.
Na pławniowicach i dzierżnie niewiele ptaków było.

4 komentarze:

  1. Ja w tym roku to sarny z samochodu przy szosach tylko widuję, u nas jedynie martwego koziołka i jedną na cały sezon trafiłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przyjemny zestaw siewek. A białogłowa skąd pochodzi, ze się z ciekawości spytam? ;) (Chyba, że nie dostałaś informacji zwrotnej jeszcze).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zakole,babice(małopolska)a tu na słupsku często czytana.

      Usuń
  3. Wczoraj w Świętokrzyskiem masa drapoli, myszaki nad polamini pustułki na kościołach. Do tego dzięcioł zielony w starym klasztorze praktycznie na wyciągnięcie ręki, bajka i jeszcze jakaś bardzo agresywna gąsienica które koniecznie chciała mnie ugryźć, gdy ustawiałem ją do zdjęcia ;).
    Pewnie byloby tego jeszcze więcej, ale byłem nastawiony głównie na zabytki.

    OdpowiedzUsuń