poniedziałek, 13 stycznia 2020

terenowo i zimowe liczenie ptaków wodnych

W tygodniu udalo mi się kilka razy wyskoczyć w teren przed pracą.Jednak zbyt wiele nie ma do pokazania.Trafił się gil na czubku sosny.
I siniaki w stałym miejscu od lat zimujące w różnej liczebności-jakiś czas temu było 40 teraz tylko kilka.Płochliwe strasznie i nie dało się podejść bliżej.
Wreszcie pokazał się rudelek saren 11 i 5os też płochliwe strasznie ale co się dziwić jak był czas polowań zbiorowych:(.Leśny widoczek.
W piatek podobno było częściowe zaćmienie księżyca i wilczy księżyc-niestety zapomniało mi się i jest niedzielny porankowy księżyc:)
A w sobotę było kolejne już zimowe liczenie ptaków w którym razem z tatą braliśmy udział.Niestety tym razem też mniej ptaków niż w latach poprzednich.Praktycznie w miejscach w których było w poprzednich latach mase kaczek w tym świeciły pustkami.Praktycznie przy przeprawie promowej w Zdzieszowicach było najwięcej i w Rozwadzy na stawie a tak mniejsze grupki nie przekraczające 50 ptaków.Ale pogoda w miarę dopisała co dało się znieść idąc wzdłuż odry.
A w niedziele pojechałam w teren miałam w zasadzie dylemat bo tato proponował wyjazd na stawy w kosorowicach ale stwierdziłam,że chcę jechać rowerem po okolicy.Fajnie trafiły się sikory przy kałuży(filmiki na kanale yt) nawet czubatka przyleciała choć foto niezbyt wyraźne bo miałam ustawione na dalszy plan ale nie często fotografuję ten gatunek.
Na fotopułapkach prawie nie widać zwierzyny raz pokazało się stadko dzików w liczbie 7os.No i pierwszy raz nagrali się crossowcy na szczęście nie widzieli kamer.

3 komentarze:

  1. Wszystkie foty cudne ale ostatnie skradło moje serce :D
    pozdrowienia ślę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Crossowcy, myśliwi z nagonką i zwierzyny nie widać - szkoda. Mam nadzieję że ptactwo przeniosło się na inny akwen a nie że aż tak zmniejszyła się populacja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koledzy co liczyli inne odcinki tez mieli kiepski wynik od lat.wczoraj zdjelam kamerki bo praktycznie nic sie nie nagrywa jeden dzik dorosly 2 jakies listopadowe maluchy i 2 sarny tak pusto.jutro dam w inne miejsce zobaczymy co tam sie nagra.

      Usuń