sobota, 22 grudnia 2012

objazdowka po stawach

Dzisiaj wybrałam się z kolegą Rafałem na ptaszenie.Zaczęlismy obserwacje na osadnikach w strzelcach opolskich.dość ciekawie sporo krzyzowek,kilka cyraneczek i 6 łabedzi niemych.Kolejne miejsce to kopalnia niedaleko osadników a tam cn 30 gągołów,kilka łysek i sporo krzyzowek.Potem czesalismy pola w poszukiwaniu jakis ciekawych wróblaków i tak spotkalismy pokazne stadko czyży ponad 200 i potrzeszczy(z 250os) siedzących razem z myszołowem na drzewie.Potem jeszcze spacerkiem po róznych nieuzytkach i pieknie choć troche daleko pokazał się myszołów włochaty dodam że to mój 181 gatunek ptaka widziany w tym roku:)a jeszcze pare dni zostało....Potem na stawach w miedzianej ładnie pozował na Lutni zimorodek,były tez czaple siew,stadko(9os)kuropatw,bażant,wrony siwe.Na wodzie czernice,perkozki,kormorany,kokoszka,kszyki 2os,samotnik-2os,labedz niemy 6os.Takze dzień i wyprawę uwazam za udaną,zreszta jak zawsze w tym skladzie:)
 krzyżówki i cyraneczki
łabędz niemy

kopalnia
zimorodek

Lutnia
kuropatwy

1 komentarz:

  1. Oj zimorodka bardzo zazdroszczę! Ja dzisiaj natknąłem się na stadko Szczygłów - zapraszam do obejrzenia u mnie - www.przyrodniczek.pl

    OdpowiedzUsuń