sobota, 25 maja 2013

rowerowa objazdówka po gogolinie i obrowcu 25.05

Dzisiaj wybrałam sie na rowerową wycieczke po okolicy,zaczęłam od łąk koło kapliczki.Na skoszonych łakach mozna było zaobserwować: bociana białego-9os,wrone siwą-2os,czajka-3os,szpaki,pokląskwy,skowronki,bażanta.Patrząc w niebo zastanawiałam się,czy nie wracać do domu bo od jednej strony szła chmura ciemna:(Jednak postanowiłam jechać dalej,kolejne miejsce to brzeg wzdłóż odry za tzw.gagarinem a tam 11 łabedzi niemych,krzyzówka,kilka śmieszek,kukułki.ale moją uwage bardziej przyciągły kwiaty i owady łąki pełne firletki poszarpanej,3 miejsca z dzwonkiem rozpierzchłym(Campanula patula),pełno żywokostu lekarskiego(Symphytum officinale)sprawiało,że ląki i brzegi rowu pięknie wyglądały:)Po drodze spotkałam jeszcze kaline koralową z białymi koszykami kwiatów-przepieknie to wyglądało:)Trafiła sie ważka gadziogłówka pospolita(Gomphus vulgatissimus),lecicha pospolita(Orthetrum cancellatum )i łunica czerwona(Pyrrhosoma nymphula) .Sporo ciekawych kwiatów sie trafiło,motyle nie dopisywały tylko z mikrusow coś tam sie trafiło.widać zimne noce i dnie nie sprzyjają owadom.

1 komentarz:

  1. Fajne fotki, ciekawe roślinki.
    Ostatnio, ganiałem za ważką ale się nie udało zrobić fotki.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń