niedziela, 17 maja 2015

Mixik

Taki tytuł bo w zasadzie to zbieranina z moich rowerowych wypadów po okolicach.Zacznę od Krępnej,po drodze na polu spotkaliśmy parkę pliszek żółtych-fajnie widać róznicę intensywności w ubarwieniu.
Na krępnej ptasi standart czyli 2 pary perkozów,para łabędzi niemych + samotny,para rybitw rzecznych,był też samiec gągoła.
I widoczek rzepakowy:)
w drodze powrotnej zajechaliśmy na "gold" a tam w najlepsze wygrzewa się żółw w towarzystwie mew śmieszek:)
A wczoraj rano wyruszyłam znowu na objazdówkę i sporo km zrobiłam objeżdżając większość stawów.Rewelacji nie było ale ruch to zdrowie:)Na foto sarna w kontrze,kląskawka i gąsiorek.
Z roślin to spotkałam ponikło(Eleocharis R. Br.),sitowie leśne((Scirpus sylvaticus L.),okrężnica bagienna((Hottonia palustris L.)
I jeszcze paz królowej(Papilio machaon)nad lewy skrzydłem jest małe jajeczko to ona chwilę wcześniej je tam zniosła-fajna obserwacja samicy składającej jajka:)
I wiewiórka co mnie wystraszyła:)

6 komentarzy:

  1. Żółte pliszki cudne, ale Ci pozowały ładnie :) I paź królowej, nie mam do niego szczęścia.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Znów super obserwacje i zdjęcia :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny ten mixik. Piękne kadry. Zwierzęta jakby pozowały do zdjęć. Dla mnie super uchwycona sarna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Widok rzepakowy po prostu na pocztówkę!
    Sarna w biegu - niesamowite ujęcie, no i paź królowej - cudny!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też obserwuję pliszki żółte, to niezwykle szybkie ptaszki, zaskoczyły mnie w tamtym roku wylatując niemal spod nóg:) Jak zwykle piękne zdjęcia :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń