niedziela, 21 lipca 2019

Wielikąt i rez Łężczok

W zeszłym tygodniu odwiedziliśmy stawy Wielikąt i rezerwat Łężczok.Było warto na tych pierwszych stawach dużo czapli białych,gęgaw i siewek.Sporo gatunków kaczek ma takie maluszki 1-2 tygodniowe.Z takich kaczek spotkaliśmy hełmiatki,głowienki,czernice.Z innych gatunków to perkozki,łabędzie nieme czy perkozy dwuczube.Wodę na stawach spuszczają co sprawia,że sporo śmieszek było martwych lub konających(botulizm).Łabędzi niemych było ponad 800os.
W rezerwacie Łężczok też sporo ptaków głównie łabędzie nieme,których naliczyłam na 2 stawach ponad 300.Było sporo śmieszek i skupionych jak w przedszkolu młodych upominających się o posiłek.
Oczywiście trafiła się też wiewiórka:)
W tym roku kotewka orzech wodny niesamowicie się rozrosła,zarastając nawet mały staw.
Idąc już do auta moją uwagę zwróciła roślina rosnąca na poboczu drogi i postanowiłam bliżej jej się przyjrzeć bo myślałam,że to jakiś chabaź a tu okazało się,że rarytas w postaci kruszczyka sinego:)

2 komentarze:

  1. Perkozy zapozowały genialnie! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. No tego kruszczyka to zazdroszczę.
    Kolega kiedyś przyniósł zdjęcia ze zbierania grzybów i tam wypatrzyłem, potem zawlokłem go w las, by mi wskazał miejsce, ale nie udało się znaleźć.

    OdpowiedzUsuń