poniedziałek, 2 sierpnia 2021

Łężczok i wielikąt

 Miałam wolne w tym tygodniu i udało się odwiedzić stawy wielikąt -było fajnie mimo końca lipca a kaczego przedszkola dużo. Pływały hełmiatki z 5,7 pull, głowienki z 5,11,7 pull, czernice z 2,3,5pull jak i perkozki z 3 pull i perkozy dwuczube z 2 pull. To pokazuje, ze lęgi nie są książkowe.

łyska

hełmiatka z pull

głowienka z pull

perkoz dwuczuby z pull

perkozek z pull
Na rozlewisku przy śluzie na zbiorniku Racibórz  było sporo gęgaw i 4 samotniki.
gęgawy

Potem pojechaliśmy do rezerwatu Łężczok-tam tylko obeszliśmy 2 stawy bo nie chciało nam się iść dalej. Ale też maluchów było sporo.
młody łabędz

pierzowisko łabędzi

wysiadujący perkoz dwuczuby

Idąc drogą między stawami wprawne oko wypatrzy storczyka-kruszczyk siny, ma się dobrze choć był trochę wysuszony. Ale jest kolejny rok z rzędu.
kruszczyk siny trochę sponiewierany
Kotewka orzech wodny też ma się dobrze a ptaki chętnie korzystają z naturalnego kamuflażu.


foto szału nie ma ale myślę, że tyle też wystarczy by pokazać piękno tego miejsca.




5 komentarzy:

  1. Jak ja dawno u Ciebie byłam na blogu, przepraszam, postaram się poprawić. Wydaje mi się, że robię, co mogę, ale potem okazuje się, że i tak wiele pomijam. Zdjęcia są piękne i bardzo ładnie pokazałaś piękno tego miejsca. No uwielbiam takie klimaty, uwielbiam i sama w takie okolice się wybieram, jak najczęściej tylko potrafię. :) Pozdrawiam Cię serdecznie. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ostatnio prócz napisania posta mało zaglądam bo chcę wykorzystać czas na teren i jak najwięcej zobaczyć i uwiecznić.pozdrawiam

      Usuń
  2. Stawy to najlepsze miejsce do obserwacji ptaków. Zrobiłaś piękne zdjęcia. Bardzo lubię spacerować nad stawami i oczywiście robić zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki-niestety choć u mnie stawów dużo to nie ma ptaków 😥.tylko zimą na jednym stawie można coś tam zobaczyć prócz krzyżówek ale i to nie zawsze.juz nawet nie ma lęgowych łabędzi czy perkozów.

      Usuń
  3. Nawet jeśli nie ma dużo ptaków to i tak dla mnie takie miejsca są najlepsze na odpoczynek i obserwacje. Pięknie pokazane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń