niedziela, 17 października 2021

Wajchy,stepy,port w Choruli

 Pogoda w miarę dopisuje, mroźno rano a potem słoneczko .Więc wykorzystuję to na wypady do lasu. Tym razem las na tzw.Wajchach  dość cicho ale z lasu wyleciało 40 sikor bogatek. Pozbierałam plecak butelek i zajrzałam na remizę śródpolną a tam lis-widać ma coś z oczami:(ale był czujny mimo, że pewnie nie widział.



Trochę drobnicy po krzakach się kręciło jak kosy, mazurki i szczygły.

Kolejny dzień to wypad na stepy, po drodze przy kamieniołomie rudziki wygrzewały się na słońcu a sikory i kopciuszek buszował w krzakach.

rudzik

kopciuszek
Dalej na polu pokazał się bażant
bazant
Na stepach sporo ptaków głównie czyże, sikory i strzyżyki.
strzyżyk


Na lucernie pasły się sarny
młode

Kolejny dzień to wypad z tatą do portu w Chorul.Tato sobie spiningował a ja najpierw pozbierałam puszki bo niestety w ostatnim czasie jest tego tam sporo,tak samo "małpek"-ciekawe jak wracają do domu na podwójnym gazie.Na tyłach płynie rów  tego dnia ten odcinek przy porcie był wykoszony a to zachęciło ptaki do szukania owadów.
pierwiosnek w kąpieli

pierwiosnek na górce wapna

kopciuszek

bielik

I jeszcze widoczek na Odrę-ale się potem zimno zrobiło.

Dzisiaj rano skoczyłam na wajchy ale pustawo było. Przejeżdżając obwodnicą Malni zauważyłam sarne ,która była potrącona przez samochód i co smutniejsze po drugiej stronie drogi była kolejna-młoda:(.Zatrzymał się rowerzysta i powiedział, że w tym tygodniu widział tu 3 potrącone sarny-to smutne choć głośno o tym mówiliśmy, ze będą ginąć zwierzęta i tak też się dzieje. Przecięto ich szlak a dodatkowo wycięto remizę śródpolną, gdzie zawsze się zatrzymywały. Na stronie "zwierzęta na drodze" ,która powstała do rejestrowania kolizji samochód-zwierzęta(wszystkie nawet psy i koty),jest juz 8 wpisów ale to pewnie ułamek bo tylko 2-3 osoby wpisują z naszej okolicy.
Pojechałam jeszcze polną drogą,gdzie była sterta kamieni i udało się znaleźć skrzemieniałe drewno i kilka innych kamieni-chyba trzeba będzie strop podpierać bo juz sporo się nazbierało hehe.
skrzemieniałe drewno

to tez
A dzisiaj w porcie 13 łabędzi niemych






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz