piątek, 4 kwietnia 2014

"Emilówka" i gogoliński śmieć 4.04

Wczorajsze przedpołudnie spędziłam szwędając się po "emilówce".Rozśpiewane wszędobylskie kapturki i rudziki umilały czas.Pojawiło się trochę wiosennych motyli jak rusałka kratkowiec,Diurnea fagella,Erynnis tages,ceiki,cytrynki i wiele innych. na foto Diurnea fagella
jeszcze bujanka sp.
W wąwozie(kamieniołomie) woda wyschła i w tym roku nie będzie ważek ani traszek:( Także miło dzionek spędzony w terenie. Dzisiaj wybrałam się na gogoliński smieć ale tylko jedna obraczka odczytana nowa reszta z poprzedniego wypadu się trafiła. Połaziłam po kamieniołomie obok a tam przywitał mnie zając i koziołek:)
Motyle juz też się pokazały pierwszy w tym sezonie modraszek Celastrina argiolus
Pyrgus malvae
Jeszcze gąsienica co życie straciła w reklamówce,których tam pełno:(
Jeszcze popołudniu wyskoczyłam z siostrą rowerkami po lesie górażdżańskim i trafiły nam sie 2 trzyszcze polny(zielony) i chyba leśny ale z tym trudno o dokładne oznaczenie:)

1 komentarz: