poniedziałek, 11 stycznia 2016

wekendowe obserwacje.

Tak tak ostatnio wiele czasu spędzam w terenie i tak sobota rano spacerek(nie wiedziałam,że tato naprawił mi rower) po lesie górażdżańskim.Co można było zobaczyć?sporo drobnicy sikory,dzwońce,szczygły,gile,kwiczoły,paszkoty,sójki,mysikróliki,myszołowy.Pogoda była śliczna więc spacerek był przyjemny:) potrzeszcz
makolągwy-tych lata ok 300os -jedno stado i grupki mniejszych stad,wśród nich były też trznadle,dzwońce,szczygły.
W lesie w zimowym ubranku rozszczepka:)
Przy starej świniarni(szkoda,że tego miejsca nie uporządkują i zrobią z tego terenu łakę)- 3 gile
nic dziwnego,że zwierzyna ucieka na pola jak w środku lasu stoją ambony-przecież powinny stać przy polach a nie wypłaszać zwierzynę z ich terenu!
Jak wróciłam to pojechałam z tata na krępną zobaczyć miejscówki na stanowisko do wędkowania-w zasadzie oprócz 4 bażantów pustki bo stawy zamarznięte tylko rów nie bo bóbr spiętrzył trochę wodę i dobrze bo bynajmniej nie zamarza.
Potem pojechaliśmy na stawy w rozwadzy a tam w trzcinach 4 wąsatki-mało bo w zeszłym roku było 17osobników.
Światełka nie było to i fotki marne.Leciało też 11 łabedzi z czego jeden miał plastik-niestety foto nie wyszło wyraznie:( A na odrze 25 łabędzi niemych,kokoszka(zimowanie),2 perkozki,dużo kaczek krzyżówek,gągoł i 2 nurogęsi:)
A w niedziele rodzinna objazdówka najpierw stawy w kosorowicach w większości zamarznięte ale były czernice ok 20osobników,16 perkozków,3 czaple siwe,12 łabędzi niemych,samotnik(zimowanie),srokosz,sroki i wrony siwe.
Na śluzie w kątach op. gągoł 8os,zimorodek,perkozki,nurogęsi 7os i krzyżówki.
16-17.01 to zimowe liczenie ptaków wodnych,więc trza szykować się na marsz Zdzieszowice-Krapkowice by policzyć ptaki:)

6 komentarzy:

  1. Znowu wiele ptaków widziałaś :). Dawno w naturze nie widziałam gila. Łabędziom przy wodzie zrobiłaś śliczne zdjęcia. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wąsatka! W życiu nie miałam okazji, wspaniała. I ten gil jaki ładny. W ogóle wspaniały wypad.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zwykle - bogactwo obserwacji - u mnie tyle się zdarza może w ciągu miesiąca... pozazdrościć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super obserwacja, a wąsatkę, to zawsze chciałem widzieć. Piękny ptak, szczególnie samce zachwycają swoim ubarwieniem. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hello Monika,

    beautiful pictures will show you. The Gors, Bullfinch, pheasant wife, a beautiful bearded and also on the last picture a big merganser duck.

    OdpowiedzUsuń