niedziela, 20 marca 2022

Wiosno to Ty?

 Zrobiło się ciepło nie licząc nocnych przymrozków, ale jest przyjemnie i można w teren jeździć. Wypady były głównie po okolicy, szału w fotkach nie było bo chodziłam głównie po zakamarkach gogolina a tam niestety prócz śmieci nic nie ma-dla potwierdzenia fotka  przebiśniegów.

przebiśniegi czy przebiśmieci?

Niestety tak wyglądają zakamarki a wystarczyłoby tydzień pracy by wiele odpadów wróciło do obrotu.Tam tez na dzikim wysypisku znalazłam nagrobek z 1896 r. ciekawe,że takie coś trafia w takie miejsce a nie jest gdzieś magazynowane, kto wie czy nie ma tam ich więcej?

smutna historia:(
Wracamy do weselszych obserwacji.W sobote na moim składaku wyskoczyłam do lasu w okolice kamienia śląskiego połazić za zrzutami jelenia-niestety po 4h nic prócz parostka nie udało się znaleźć.Ale uwieczniłam znowu sosnę dachówkową napewno ma ponad 2m obwodu.

wysoka ta sosna
Pierwsze kwitnące fiołki i spotkane motyle.
fiołek leśny

rusałka admirał

No nic, ruszyłam dalej w stronę domu, zahaczając o sanktuarium by zobaczyć czy są mandarynki.
były 2 pary

Do tego 2 sołtysy i krzyżówka. Pomyślałam, ze jak jeszcze mam siły to zajadę na kopalnie górażdże, zobaczyć czy kwitną przylaszczki:) były i jeszcze trafiły się 2 motyle.

rusałka pawik

cytrynek

przylaszczki

I tak wróciłam do domu.Po obiedzie pojechaliśmy na szczakla na ognisko i połazić .Lepiężnika jeszcze nie widać.Z ptaków 2 czaple białe,cyraneczki,kokoszka,bielik i żuraw.No i "parka" saren.

czapla biała

zuraw

A dzisiaj do południa czas spędzony z tatą w terenie, pochodziliśmy trochę na czerwonych górkach,trafił się złom i zrobiliśmy małe ognisko i upiekliśmy kiełbaski.Widzieliśmy słonkę,rudel saren,żurawie i myszołowy.

tato w rodzince brzóz

rusałka wierzbowiec

Do następnego wpisu:).Jak zwykle zapraszam na kanał yt.


5 komentarzy:

  1. Pięknie i tak wiosennie już. A śmieci... och!! nie rozumiem tego.
    Skupmy się na wiośnie. Motyla już dojrzałaś!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj tak juz wiosenne motyle latają:)a i sporo kwiatów juz kwitnie,byle popadało i będzie wiosennie.

      Usuń
  2. Wszystko pięknie, gdyby nie te śmieci. Zastanawia mnie tylko, co wśród nich robi ten nagrobek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tego co się dowiedziałam to teren na którym został wyrzucony nalezy do tej rodziny,chyba u nas nie zachowuje się nagrobków a w tym miejscu sam rolnik śmieciami i gruzem zasypuje remizę-potem będzie zdrowa zywność:(

      Usuń
  3. Ale obserwacji! brawa - niestety te dzikie wysypiska to tragedia jakaś. I to wszystko robią miejscowi!

    OdpowiedzUsuń