środa, 16 marca 2022

Wodno-lądowe pierze:)

 Będzie trochę więcej o ptakach ale na początek, kolejna akcja zabrania reszty odpadów z wcześniej sprzątanego lasku-tym razem wpadło jeszcze trochę złomu w postaci wiader i garnków. Ogólnie wyszło 5 worków z butelkami, trochę złomu i plastiku. Myślę, że jak nic się nie wydarzy i żadnej wojny u nas nie będzie to powtórzę akcję by dokładniej posprzątać ten teren. Chodząc w sobotę po obrzeżach drugiego końca lasu zostało jeszcze trochę butelek. Na pewno te 5 worków i to co zabrał kolega Rafał(dzięki) zmieniło wygląd tego miejsca. Kiedyś juz sprzątałam głównie brzeg pobliskich stawów. Inny lasek tez zimą został ogarnięty:).Te odpady to głównie z czasów prl a znikoma część wspołczesna.


Dobra wracamy do ptaków. W niedzielę pojechałam z tatą na kosorowice, szału nie było ale pierwsze pliszki siwe i błotniak stawowy zaliczony:)Z reszty ptactwa to głównie perkozki,czernice i głowienki.łabędzie siedziały na polu pod kosorowicami a juz w parach na poszczególnych stawach.



Były czaple siwe i białe.

czapla biała
Jak wiosna to i podbiał kwitnie:)
podbiał

Pochodziliśmy trochę za kamieniami ale kiepski rezultat, potem było ognisko i kiełbaski i do domu.
W  wtorek skoczyłam na gold a tam para łabędzi niemych,głowienki,cyraneczki a na drugim stawie nurogęsi.

głowienka

nurogęsi
Tokowały grzywacze a wrona siwa znosiła materiał na gniazdo.
wrona siwa z gałązką

Para szpaków wygrzewala się na słońcu.
szpaki

Pochodziłam po okolicznych łąkach a raczej bagnach, spłoszyłam kszyka a pod lasem darły dzioba żurawie.
zuraw pod słońce

I jeszcze takie klimatyczne fotki z drzewem i sarnami w tle:)




4 komentarze:

  1. Słoneczna fotka z drzewem cudowna. Robisz dobrą robotę w sprzątaniu Waszej okolicy. Gdybyż te akcje w obronie przyrody przybrały i taką postać świat by piękniał. W młodzieży siła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już nie takiej młodzieży 😁40+ na karku😁.wiesz na yt oglądając różne filmiki w naszym kraju jest mnóstwo osób,które robią nawet więcej niż ja i to systematycznie ale to wciąż za mało w przeliczeniu na syfiarzy.taka akcja 15min dla lasu jest rozpowszechniona i chętnie kontynuowana.czasem dzień jest owocny w obserwacje.pozdrawiam

      Usuń
  2. Szkoda ze nie skupują plastików i szkła w sensownych cenach, ale na samym złomie wyzbieranym podczas wędrówek zarobiłem już na kilkanaście piw - a plastiki i szkło? No cóż woluntarystycznie ;)

    A co do ptaków, to rozglądam się za "moimi" pustułkami i jeszcze ich nie widuje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Butelki po piwie u nas skupują po 30gr(było juz więcej)a reszta trafia do segregacji.Ja ostatnio po miesiącu zbierania złomu i puszek miałam 175zł.Juz mam znowu 1,5 worka puszek i z 50kg złomu.z kazdego wypadu wracam z puszkami i butelkami ale mam tez konkurencję :).minus ze szkło odbierają co 2 miesiące to zaczynam zbierać tak 2 tyg przed terminem bo tez gdzie to wszystko składować:)U mnie tez pustułek nie widuję w stałych miejscach tak samo zimorodków.pozdrawiam

      Usuń