sobota, 21 maja 2022

Trochę zaległych wspominek i bieżący czas:)

 Tak przeglądam bloga i fotki,które wrzuciłam i brakuje mi chyba ciekawszych obserwacji z kosorowic z końca kwietnia kiedy to z tatą mimo chłodnego dnia pojechaliśmy połazić.Wtedy tez trafiliśmy na świergotka rdzawogardłego.

świergotek rdzawogardły

Obserwowaliśmy kozła z biegunką jedzącego rośliny wodne z stawu-nie wyglądał dobrze:(

biedny kozioł-niestety coraz częstsze takie przypadki

fotka na pełnym zoomie optycznym
Tydzień przed rajdem zrobiłam sobie objazdówkę,spotkane 3 zające ganiające się na drodze.
jeden z 3

Siadłam sobie na ambone i czekałam czy coś wyjdzie-niestety wyszedł tylko kozioł ale tez fajnie:)

Kolejny wypad to na kosorowice:)trochę na ptaki i połazenie za kamieniami-ech to wciąga choć się człowiek naschyla:)

rybitwy rzeczne-jest z 8 par

kukułka
Nadszedł czas szukania kamieni-nie zawsze trafi się na "rodzynka" a czasem wpadają lawinowo:)Taki ładny tym razem wpadł do kolekcji:)


I kolejny popołudniowy wypad w teren po okolicach a tam gąsiorek,zięby pan i pani.
gąsiorek

parka zięb

Fajnie mozna było obserwować szerszenia pijącego wodę.

Kolejny wypad to na łączkę storczykową pomęczyć rdestowca i niecierpka-kolejna akcja za 3 tyg.Dzięki współpracy z rolnikiem łączka będzie odpowiednio zadbana tak by wartościowe gatunki przetrwały
storczyk szerokolistny

wełnianka szerokolistna
Widząc,ze łąki są koszone zajechałam zobaczyć czy są bociany-przyleciało 5 w tym 2 z obrączkami jeden ze słońska,drugi z Antoszki.

latarnik


To na tyle tych wieści-jak zwykle wekeend lichy z pogodą-zobaczymy co jutro będzie.


2 komentarze:

  1. sporo ciekawostek, koziołek podtruty?
    A kamień to krzemień pasiasty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak przez opryski.ten krzemień to ma agatowy wzór..pasiasty ma inne wzory.oj może dojdzie do skutku wyjazd na dolny Śląsk na Agaty,

      Usuń