poniedziałek, 19 września 2022

Mix z deszczowego tygodnia

 Oj tak sporo padało a to przelożyło się na brak wyjazdów w teren.Co nie znaczy,że coś się nie pstrykło:)Z nie pokazywanych koźlak spotkany na wygodzie.


Kolejny wypad to szybka objazdówka zakrzów,czerwone górki a tam tylko fota fajnej aleji(udało mi się ją i przyległy lasek trochę ogarnąć z śmieci) i motyla rusałki admirał.



Pewnego popołudnia spokojny relaks zaburzył su-22 kilkukrotnie krążąc nad domami i niesamowitym hałasem zrobil popłoch wśród ludzi.


su-22

W jednej z rabat nastąpiła zmiana aranżacji z powodu tego,że mimo podlewania kwiaty schły-tuje i świerki sąsiadki wyciągają wodę.Dlatego też posadziliśmy 8 róż różnych kolorów,2 hortensje i 3 kolory lawendy i jedna z łaciatymi liśćmi:)a w tym tygodniu pomiędzy nie trafiło ok 150 lub więcej cebul tulipanów,krokusów narcyzów,czosnków,szafirków:)juz nie mogę się doczekać jak to wyrośnie i zakwitnie:)


Nad domem krążyły żurawie


Pojechałam zobaczyć na kamieniołom czy coś jeszcze z motyli lata ale niestety nie .Za to jeździł rowerzysta,gdy przeszłam tą drogą znalazłam przejechaną modliszkę:(jeszcze żyła bo najechał na tył:(

to co niby chronią to rozjezdzają:(

Pokazał się znowu jasny myszołów koło ronda
białasek wrócił

A w niedzielę tatę naszło by jechać na grzyby,zadzwonił do pawła i tak i ja się zabrałam ale co najlepsze tylko wyszliśmy z domu i lunął deszcz ale nie zrażeni tym pojechaliśmy.2h chodzenia w deszczu a raczej ulewie.trochę grzybów nazbierali a ja coś tam uwieczniłam choć fotki iście dokumentacyjne.Fajny koziołek się pokazał-niestety brachol zamiast jeszcze chwilkę poczekać to ruszył do przodu i kozioł zwiał a wiadomo przy takiej ciemnicy i deszczu trudno ostrość odrazu złapać:(
ciekawe parostki

No i czas na grzyby
muchomor







tato na grzybach



ramaria sp.

pięknoróg 

gozdzieńczyk?

I póki pogoda się nie poprawi to terenu nie będzie:(w domu zimno....


1 komentarz:

  1. Piękne obserwacje - szkoda modliszki, rowerzyści to zazwyczaj osoby bardzo wrażliwe na naturę więc raczej nie zrobił tego celowo.
    Śluzowiec to czy lakownica siódme zdjęcie od dołu.

    OdpowiedzUsuń