niedziela, 7 sierpnia 2022

czas rui saren i płaskowyż

 Trochę więcej mam chęci ruszać w teren bo jest czas rui saren,choć niewiele ich widać to udało mi się 3 parki nagrać w intymnej sytuacji.I tak zacznę od piątku kiedy to z tatą się ugadałam na wczesno poranny wyjazd na krępną.Tato "spakował" moje porsze składaka do auta i spakował się na ryby bo zostawał na nockę.Dzień wcześniej świeciłam jeszcze do północy na ćmy a w piątek pobudka o 5 rano-szybkie śniadanie,sprzęt i jedziemy na krępną.Chwilę popatrzyłam jak spininguje i ruszyłam w stronę pól -udało się spotkać 2 ganiające się parki ale szybko znikły w łęgu.Ruszyłam na szczakla-na ściernisku zauważyłam "parkę" ganiającą się przy belach słomy.Zostawiłam rower i co chwilę próbowałam się zbliżyć na odpowiednią odleglość by jakieś sensowne foty z tego wyszły.Niestety modeli miałam pod słońce.



Udało się nagrać akt(filmiki na yt).tu filmik po i odpoczynek kozła:)


Potem ruszyłam przez szczakla i wyszłam na łąki-tam dostrzegłam odpoczywającego kozła,który po chwili wstał i zaczął gonić kozę(której wcześniej nie dostrzegłam ale wysoka trawa to co się dziwić),i tym razem się udało:)


Wycofałam się z tego miejsca niespostrzeżenie i poszłam na kolejne łąki a tam tylko sarna.


Idąc dalej kolejny kozioł ale sam,poszedł w kukurydzę.


No nic pojechałam dalej pod czerwone górki tam też parka ale daleko.


Pojechałam w stronę domu a raczej łąk koło kapliczki bo na popołudniu do pracy trzeba było iść a i tak mimo tylu kilometrów to jeszcze sporo czasu mi zostało:).koło kapliczki 6 bocianów w tym młodziak dość blisko:)

młody bez obrączek
Po pracy znowu świecenie na ćmy koło kamieniołomu do 1 w nocy.Sobota mimo,że deszczowa i zimna to spędzona w terenie z kolegą Rafałem-było super bo choć ptaków było mało(szukaliśmy bocianów) to obserwacje były ciekawe.Jak jastrząb  siedzący na belach słomy:)
jastrząb młody

Czy błotniak łąkowy,który wylądował na drodze i dał się focić z bliskiej odległości:)
błotniak łąkowy-samiec

Inne ptaki też dały się sfocić.Trafił się szpak łaciaty tyle,ze daleko i siadał tak by go nie sfocić:(
łaciaty szpak
To teraz przegląd innych ptaków-fotki takie sobie bo było ciemnawo przez deszcz.
błotniaki łąkowe

parka odpoczywająca

kto mi podskoczy:)

srokosz

pustułka

błotniak stawowy trenował chwytanie zdobyczy:)

w poszukiwaniu papu


A niedzielny wypad zostawię na następny wpis bo nie wiadomo co przyniesie tydzień:)filmiki na kanale yt zapraszam


1 komentarz: