sobota, 10 listopada 2012

trochę owadów

Dzisiaj załączam do mojego bloga troche fotek owadów "zlapanych" w mojej okolicy,nie wiem ile juz mam gatunków ale napewno dużo.w tym roku jakoś slabo było z znajdywaniem jakis owadów,zdecydowanie poprzedni rok było obfity zarowno w owady jak i motyle.W przyszłym sezonie jak wszystko będzie ok i będe miała czas to bardziej skupie się na kontrolowaniu mojej okolicy pod względem owadów.
Modliszka
znaleziona na terenie cementowni górażdze,tereny po rekultywacji.Z tego co mi wiadomo bylo 2 samce a dzień pozniej znaleziono także samice.
Walkarz lipczyk (Polyphylla fullo)
znaleziony w poblizu mojego miesca zamieszkania,dość rzadki gatunek w Polsce.widzialam go jeszcze w zeszłym roku.
Świerszcz polny(Gryllus campestris)
Nie łatwo jest go sfotografować:)
trzyszcz piaskowy(Cicindela hybrida)









Anaglyptus mysticus











krzyżak ogrodowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz