poniedziałek, 16 kwietnia 2018

wekeendowa nocka nad wodą:)

Jakoś tak się złożyło,że brat jechał na ryby na nockę to i ja się zabrałam teoretycznie bo on tylko zabrał akumulator i jedzenie a ja potem dojechałam na rowerze z ekwipunkiem do świecenia na ćmy:)Akurat ruszyły ropuchy szare na gody,więc było dość głośno i można było obserwować marsz tych płazów.
Jeśli chodzi o ćmy szału nie było ledwie 6 gatunków ale za to trafił się jeden,którego jeszcze nie miałam okazji spotkać to Endromis versicolora – Nasierszyca różnobarwna-przyleciało 2 osobniki:)
W nocy a raczej nad ranem odzywały się sowy blisko nas a wieczorkiem i rano latało 8 nietoperzy zręcznie polując na komary:)Fajnie jest tak wstać wcześnie rano i patrzeć jak budzi się wszystko ze snu.Przede wszystkim będąc na miejscu.Po 8 ruszyłam do domu,po drodze jaskółka dymówka.
I rudelek jak widać koziołek ma wzięcie choć jeszcze nie pozbył się scypułu.
Po wekeendzie odwiedziłam kopalnie a tam piecuszek i sarna bidulka taka chuda była:(
Zamówiłam sobie ostatnio kokony pszczoły murarki aż 1500 teraz mam ruch jak w ulu choć mam wrażenie,że trochę za mało wyboru mają.Jak zawsze część zwiała zasilając dzika populację i trochę się nie wygryzło ale cóż w przyrodzie też tak się dzieje.

3 komentarze:

  1. Słyszała, że te murarki to na wiosnę w lutym trzeba wyłuskiwać z badyli bo same sobie właśnie nie radzą, ale nie znam się. A z tymi ropuchami to ja widzę istne orgie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdarzają się takie przypadki, ale to jak w życiu. Generalnie świetnie sobie radzą, problemy pojawiają się gdy szykujemy im "hotele" niewłasciwie (np. kupowane w hipermarketrach "ozdoby balkonu").

      Usuń
  2. Świetny pomysł na przygodę z przyrodą. Nie podjął bym się oznaczania ciem (no poza kilkoma charaktrerystycznymi gatunkami), brawa dla Ciebie.

    Stanowisko dla murarek bardzo bogate, u mnie zasiedliły się same. Ja pilnuję by zawsze były jakieś kwiaty w ogrodzie i by ich nie traktować ciężką chemią. Szkoda że wpływ na sąsiadów mam ograniczony

    OdpowiedzUsuń