środa, 17 kwietnia 2019

kwiecień-plecień

Kwiecień ma swe humory i ostatnio postraszył trochę śniegiem.Przez co przerwę w wygryzaniu miały moje murarki.W tym roku mam aż 2130szt kokonów z czego do wygryzienia zostało ok 100.Co prawda chyba większość poszła w świat ale liczę,że coś będzie zasiedlone.Jakoś nie ma tego oblężenia jak to inni pokazują:(.Mam też na "dziko" wystawione rurki trzcinowe-zobaczymy co tam będzie się działo-pokarmu tam jest dużo,więc powinno być sporo samotnic.
W sobotę mimo kiepskiej pogody odwiedziliśmy stawy w kosorowicach.Pustawo kilka czernic i płaskonosów,pary łabędzi niemych.
Niedziela zapowiadała się słonecznie więc padło na kopalnie Grabówka.Wybrałam się w konkretnym celu zebrania mszaków z jednej części,którą sobie zaplanowałam.Poszłam też w rejon,który nie odwiedzałam do tej pory co skutkowało znalezieniem widłaka goździstego:)
I wielu torfowców oznaczalnych pod mikroskopem.
Z ptaków latały błotniaki stawowe,gęgawy-te były jakieś przepłoszone,piecuszki pieknie śpiewały,odzywał się krętogłów i lerki.Nie było natomiast sieweczek rzecznych czy dudków.
Fotopułapki ładnie pracują choć ostatnio 2 pojechały na reklamację.Staram się ogarnąć jakiś program do obróbki filmów(przycinanie,łączenie) bo jest sporo fajnego materiału ale po 15s a całość trwa 2-3min. więc trzeba się pobawić.

4 komentarze:

  1. Kurczę, nigdy nie myślałam nad swoimi pszczołami, samotnicami. Mam tak dużo dzikich z łąk i lasu, że chyba nie mam potrzeby zakupowania w internecie. Ale wiadomo, każda pszczoła na wagę złota.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jest mało bo wokoło głównie tuje i mało drzew owocowych a łąki to głównie trzcinnik piaskowy.Do mnie przylatują pszczoły z okolicznej pasieki ale jednak murarki też swoje zrobią-choć znikoma część zaczyna zasiedlać rurki trzcinowe.Jak będzie kiepskie zasiedlenie to w przyszłym roku chyba nie będę kupować już murarek-zostanie o co będzie,widocznie coś im nie odpowiada.

      Usuń
  2. Oj będziesz miała klopoty z programem. Choć myślę że jak znajdziesz niedawne wydania PC Format, to przypadnie Ci do gustu Easy Video Maker. Szybki, dość intuicyjny, ale nie robi materiałów dłuższych niż 5 minut. Ostatnio kleiłem filmik na YT i kombinowałem przez dwa dni jak to zrobić, tym bardziej że sam serwis YT zaprzestał wspierania twórców darmowym edytorem on-line. No ale udało się jeszcze zainstalować z tej samej płyty program Revolve i powstał z tego 15 minutowy materiał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie próbowałam już kilku filmików.W sumie to głównie potrzebuję do cięcia filmów bo w picasa3 mam mozliwość zrobienia filmu(ma move maker)ale nie ma cięcia filmów.Pytałam parę osób o programy ale zazwyczaj albo coś się nie doinstalowało albo przez środek jest logo programu.

      Usuń