niedziela, 31 marca 2019

Końcówka marca....

Wiosna-wiele się dzieje w przyrodzie z każdym dniem przybywa gatunków ptaków głośno oznajmiając swój przylot.Boćki już pozajmowały gniazda.Bociek z Obrowca
Objazdówka rowerowa po dalszych okolicach to prócz kontroli stanowisk roślin nie dała aż tak wielu możliwości do focenia.Łęg w Krępnej tną już od jesieni-aż przykro się patrzyło,że została otoczka starych drzew a w środku patyczki,nawet rośliny zastrajkowały w tym miejscu:(To tylko cząstka tego co wycięli-sporo już wyjechało w świat:(
W drugiej części łęgu spotkamy łuskiewnik
kokorycz pustą-sporo zniszczone przez stosy drewna:(
Na "szczaklu" spotkamy ropuchy szare
Dzięcioły średnie
Pierwiosnek wyniosły czy miłosny splot drzew:)
W piątkowy wieczór świeciłam na stawie "kople" w Choruli zanim się ściemniło myszki dotrzymywały towarzystwa.Kilka gatunków przyleciało ale świeciłam tylko 1,5h bo strasznie zimno się zrobiło i stwierdziliśmy z tatą,że mykamy do domu:)
A dzisiaj u brata na podwórku spotkana ściga purpurowa:)

4 komentarze:

  1. O tak dużo się dzieje w Przyrodzie! W piątek na kajakach obserwowałem i łabędzie i trzy pary perkozów, tudzież multum kaczek. Wiewiórki zaczęły ekspansję na moje osiedle! Nawet nie wiesz jak mnie to cieszy, równie bardzo co fakt że gniazdują u nas dzięcioły zielone.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, wiosna zagląda i robi się ruch w interesie. Bocianów jeszcze nie spotkałam. Za to dzięciołów widuję sporo i słyszę jeszcze więcej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak jest bociek to jest wiosna :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś też widziałam boćka z bliska. Piekny ptak. Szkoda że do wiosny jeszcze daleko.

    OdpowiedzUsuń