środa, 17 marca 2021

W marcu jak w garcu

 No tak jak to przysłowie mówi tak też się dzieje.Było kilka dni słonecznych czyli podgrzany garnek a teraz mamy jesienny klimat czyli zimny garnek:)Ot takie rozmyślania nad powiedzonkiem hehe.To zaczynamy piękne mgliste i potem słoneczne poranki to jest to co lubie.Rano magiczne mgły przez które przebijają się promienie słońca i zwierzaki pasące się na polu otoczone mgłą:)


sarny we mgle


Gdy słonce na dobre zawitało to mozna było zobaczyć ruch w powietrzu i krzewach otaczających kamieniołom.

łabędź niemy

raniuszek

trznadel


mazurek

dzwoniec

Tydzień temu po porannym szwędaniu się coś mi strzykło w kostce i w zasadzie do południa było ok ale jak pojechałam z tatą na rozwadzę to z każdym krokiem stopa bolała tak,że jak dotarliśmy do domu to ledwie z auta wyszłam i doszłam do łóżka-szybka reakcja w zasadzie zamist schłodzenia to rozgrzanie w wodzie z solą i nasmarowanie amolem i maściami pomogło na tyle by iść do siebie do pokoju.I trzeba było zrobić sobie odpoczynek na tydzień od pracy i terenu.A to fotki z rozwadzy wtedy z ciekawszych była ogorzałka,krakwy,na odrze świstuny i czapla siwa polująca na ryby(to na kanale yt)

ogorzałka

czapla siwa

W sobotę wybrałam się z kolegą na stawy w kosorowicach głównie pochodzić za porożem jelenia.Po drodze przykry widok bo 50m od siebie leżał dzik i sarna ofiary komunikacyjne.Niestety bardzo dużo zwierząt ginie na drogach i nie tylko tych dzikich.W niedziele miałam aż 3 koty potrącone.Jest stworzona strona zwierzęta na drodze gdzie można takie ofiary komunikacyjne wpisywać także psy i koty-jest to przydatna strona bo pokazuje statystyki śmiertelności zwierząt w wyniku wypadków komunikacyjnych.Wracając do obserwacji to z ciekawszych młody bielik,słonka którą trudno wykryć zanim się nie poderwie do lotu.I z futrzaków zające:)

niedojrzały bielik

las

łąki

zające dwa

i trzeci

Czekamy na lepszą pogodę gdzie będzie ten powiew wiosny słyszalny:)


1 komentarz:

  1. Zające piękne. Nie wiedziałam, że można je zdążyć uchwycić na fotce. Nie uciekły? Piękne widoki.

    OdpowiedzUsuń