piątek, 14 maja 2021

Misz masz z terenu

 Ostatnio coś mnie osłabiło na tyle,że wzięłam sobie wolne w pracy i zrezygnowałam z rajdu ptasiarzy(a tak na niego się cieszyłam).Za to zrobiłam sobie setkę ptasiarza czyli 24h obserwacji z wybranego punktu w promieniu 100m.Tym punktem oczywiście było podwórko-mroźny poranek rozpoczełam o 4:30 wtedy najwięcej ptaków śpiewa,potem chwila przerwy na śniadanie i znowu na podwórko.Usiadłam na środku podwórka,nakryłam się kocem,capucino postawiłam na stołku obok i tak obserwowałam ptaki.Mimo tak złej pogody i gapienia się dookoła do godz.16 udało mi się naliczyć 36gatunków.Z ciekawszych przelatujące rybitwy białowąse:)Fotki pospoliciaków podwórkowych.




W ogrodzie dominują tulipany,szafirki i stokrotki.Mój zielony kawałek też się obudził i kwitnie mniszek,lada dzień zakwitnie facelia,która dobrze przezimowała.Murarki w tym sezonie zostały wszystkie a nie jak w zeszłym roku większość zwiała.

21 lat bez przesadzania i nadal pięknie kwitną.

tulipanowy szał

Wszystko w tym roku opóźnione i na leśne storczyki trzeba jeszcze poczekać chwilę.Za to ptaki dopisują i coś zawsze się zobaczy w terenie.Są to bliskie wypady rowerowe,przy okazji jak zawsze zgarniam śmieci z ścieżek,które często odwiedzam o wiele fajniej się jeżdzi jak nie ma śmieci:)

muchołówka żałobna

Gapiąc się za motylami w ostatniej chwili zauważyłam jelenia biegnącego przez pola.

jeleń

Na swoje stanowiska przyleciały juz ptaki:pokląskwy,kląskawki,gąsiorki,turkawki,kukułka.

pokląskwa -samica

pokląskwa-samiec

Niespodzianką było spotkanie szablaka wędrownego-to zdecydowany migrant i bardzo ucieszył choć nie był na początku skory do poczekania na fotkę:)

szablak wędrowny

Czasem tak zamyślona chodzę po terenie,że w ostatniej chwili dostrzegam,że ktoś mnie obserwuje:)

jelenie

Wiosna jest piękna w terenie:)




4 komentarze:

  1. Z ptakami to tylko SZACUN!
    U mnie na podwórku same populasy... Kopciuszki,makolągwy,mazurki
    Wędrowca trochę zazdroszczę!

    OdpowiedzUsuń
  2. A ważek jeszcze nie widziałem w tym roku - u mnie też tulipany z roku na rok, ale chyba rozsadzę, żeby dać cebulkom więcej miejsca.

    Ta rzeźba gołębia - niewiarygodnie dobrze oddane detale ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to jest prawdziwy gołąb 😁.a czasem za ziarno odrabiają jako rzeźby 😁

      Usuń
  3. Stare odmiany tulipanów takie właśnie były. Nie ginęły po roku, jak te obecne. Piękna ważka. U mnie tylko takie niebieskie, ale to dopiero latem.

    OdpowiedzUsuń