poniedziałek, 23 sierpnia 2021

Mix terenowy bo nic innego nie przychodzi do głowy:)

 Tak dzisiaj będzie taki misz masz. Nie wychylam roweru poza nasz powiat stąd też brak ciekawych fotek a jedynie to co spotkam u nas a o tej porze roku jest tego niewiele. Bociany szykują się do odlotów a w zasadzie część już daleko za granicą. Coraz mniej pożywienia na łąkach jak i samych łąk to nie ma gdzie żerować. Na przestrzeni lat to doskonale widać w mojej okolicy jak pola uprawne zmieniają się w fabryki czy domki jednorodzinne- ok będzie praca, gdzie mieszkać ale za jakiś czas zabraknie pól pod uprawę, będą wycinać lasy i zmieni się środowisko na tyle, że będzie cieżko się żyło. My może tego nie dożyjemy....Dobra wracamy do bocianów:)Udało mi się odczytać 4 obrączki 3 polskie i jedną niemiecką


sucha mysz też się nada?
Obserwując bociany kątem oka w oddali zobaczyłam parkę saren i moment aktu:)co prawda daleko  nie ostry film ale udało się  w tym roku:)

Na łące w oddali można było dostrzec rodzinkę pustułek oddających się odpoczynkowi.

Na słupku przysiadł srokosz ,też szukał okazji na kolację:)
poczekaj na Piotrka:)

Teraz kolej na kolej a dokładniej na mural na wagonie co to zobaczyłam jadąc na przejażdżkę rowerową.
takie wagony mogły być wszystkie

Zejdziemy na przyziemne obserwacje a są to modliszki-udało się znowu na stanowiskach je potwierdzić choć w niektórych miejscach pojedyncze osobniki znów w innych po kilkanaście.
modliszka

Odwiedziłam z tatą stawy w krępnej,po drodze gdzie był stawik teraz jest ogrodzenie i łąka na której pasą się owce wrzosówki i konie.Na płocie przysiadły 2 dudki ale oczywiście zamiast patrzeć na płot to patrzyłam na konie:).Nieco dalej po polu chodziły 2 żurawie.

para żurawi
Na stawach niestety pusto nawet kaczki nie ma jedynie czapla siwa ratowała honor ptactwa:(

Pochodziłam trochę i jeszcze udało się zobaczyć sarnę.
pokazała język

I jeszcze zając z wajchów co to zbytnio się nie boi ale może to się źle dla niego skończyć bo aut tam sporo jeździ.
zajcu uważaj bo będzie pasztet

To na tyle może co się ruszy i będzie więcej do pisania i pokazania.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz