piątek, 29 grudnia 2023

koniec roku -podsumowanie 2023

 Mało w ostatnim czasie bywam w terenie ,pogoda jedno i przeziębienie drugie:)Ale udało się odwiedzić żwirownie kosorowice szału nie było kilka kormoranów,cyraneczki,czernice,krakwy i głowienki.Nie widziałam wogóle perkozków.A były też 2 czaple białe.


Zajechaliśmy jeszcze do kamienia śląskiego zobaczyć mandarynki.odczytaliśmy 3 obrączki.


Była też objazdówka na wygodę tam spotkałam gile i krzyżodzioby a także żurawie.



Purchawice olbrzymie wyglądają jaby dopiero wyrosły.

W święta byłam zobaczyć pod goldem łabędzie nieme siedzące na polu-w sumie było 58os

A poświętach wybrałam się rano na emilówkę,połazić za parostkami no i złomem przy okazji.Położyłam rower jak zawsze i zapiełam zapięciem przednie koło.Po 2 h jak przyszłam w miejsce gdzie był rower okazało się,że go nie ma! płakać mi się chciało:(zadzwoniłam na policję ,przjęli zgłie ale jeszcze musiałam jechać do krapkowic bo kwota jest spora i zajmują się tym kryminalni.Jak wracaliśmy z tatą kręcił się tam jakiś obcokrajowiec pokroju hindusa-dziwne miał tłumaczenie co tam robi do tego nie umiał nic po polsku,korzystał z tłumacza w telefonie przeszedł w strone działek i zniknął bo szłam w jego kierunku.Ciekawe?Ale ja myślę,że rower jest na familokach,musiał go ktoś przenieść bo idąc z rowerem z przednim kółkiem w górze to zwraca uwagę jakby szedł gdzieś dalej.Jeżdże tam po 3 razy dziennie i nic:(Trudno kupię nowy a jak ten znajdą to będzie 2.
Dzisiaj jubilatem pojechałam  w okolice kamieniołomu tam na polu przy alei lipowej setki ptaków szczygły,jery,makolągwy,zięby,dzwońce.

A teraz czas podsumowania roku w sprzątaniu okolic.I tak puszek wyszło 160kg czyli o 100 kg więcej niż w zeszłym roku. Kilka akcji samochodowych ,worków z szkłem i plastikiem było znacznie mniej niż w zeszłym roku bo wiele miejsc co są regularnie odwiedzane nie ma wzrostu śmiecenia. Może w przyszłym roku będzie jakoś lepiej ten czas zorganizowany i będzie można więcej czasu spędzać w terenie oby zdrowie moje i bliskich było ok to da się to ogarnąć.Szczęśliwego Nowego Roku


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz