wtorek, 6 stycznia 2015

zima wróciła:)

Wczoraj tj 5.01 ranek przywitał nas padającym śniegiem i tak go trochę nasypało,że tato ulepił małego bałwana:)
W ten dzień mimo padającego śniegu postanowiłam usiąść do czatowni bo musiałam baterię rozładować-a wynikiem tego są fotki szpaków i sierpówki.Przyleciało ich 11 trochę pojadły i poleciały-szkoda,że tak tylko dokumentacyjnie....
A dzisiaj rano wyciągnęłam moją siostrę na spacer w celu poszukiwania ssaków-niestety nadal pustki tylko kilka saren.Zrobiliśmy sporo kilometrów-tak,że siostra miała już dość-ja wręcz przeciwnie:)Jeszcze spacerek z psem-trza mu było fotkę zimową pstryknąć wszak to jego prawie 15 rok z nami:)
Jakby mi było mało to widząc tak pięknie świecące słońce namówiłam siostrę na wyjazd na stawy w rozwadzy i poszukać znowu wąsatek.Jakież było moje zdziwienie,że większość jednego stawu była wolna od lodu a pływało tam setki krzyżówek,3 bielaczki,kormorany,były też 3 czaple białe.Na odrze też sporo krzyżówek-tylko czemu nie zabrałam ze sobą lunety:(byłam przekonana,że staw będzie zamarznięty jak 2 dni temu.

11 komentarzy:

  1. To miałaś wspaniały dzień, prawie cały spędziłaś obserwując przyrodę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak i dobrze wykorzystany dzień bo dzisiaj już słońca chyba nie będzie....

      Usuń
  2. Przepiękne zdjęcia a czworonożnego seniora proszę ode mnie pogłaskać za uszkiem :)))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Może i do mnie taka zima wróci :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Och, te wąsatki są wspaniałe. Zazdroszczę, u mnie ptaków jak na lekarstwo. Tata postanowił przestać karmić bo ornitolodzy mówią, że to nie dobrze dla ptaków. Nie znam szczegółów ale skutek taki że nic nie przylatuje na lipę na działce i nie ma co oglądać i focić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież jak się zaczęło karmić to nie powinno się przestawać do wiosny mimo ładnej pogody taka jest zasada.a ptaki jak będą chciały to będą korzystać z karmnika w ciepły dzień -w ciepłe dni nie można dawać słoniny bo szybko się psuje.Ja od lat dokarmiam i też jest tak,że jak cieplej to mało ptaków przylatuje ale ziarno sie nie psuje to może leżec:)pozdrawiam

      Usuń
    2. Nie sztuką jest zrobić setki kilometrów, sztuką jest zobaczyć coś. Lepiej chwilę przystanąć i na pewno coś zobaczy się. Zwierzęta czasami śledzą nas.
      Pozdrawiam i u mnie też zima zawitała i silny mróz
      PS: Podziwiam, że zachęca Pani innych ludzi do wyjścia na spacer do lasu
      Mam post o ludziach, którzy w ogóle nie chodzą zapraszam www.rzemlik.pl.

      Usuń
    3. to na pewno ale ostatnimi czasy gdzieś te stada saren zniknęły,wiem gdzie je można spotkać bo często bywam na "swoich" terenach,myslę że duży wpływ miała wycinka w lesie która prowadzona była od roku bez przerwy w pobliżu miejsc bytowania zwierzyny.bo nawet pole,które rokrocznie było zryte przez dziki teraz ma z 3 "slady" wizyty dzików.

      Usuń
  5. Witaj Monika,
    Przede wszystkim chcę podziękować za wszystkie wizyty i komentarze. A dla Ciebie i wszystkich Twoich bliskich bardzo miłe, szczęśliwe, zdrowe, ale najbardziej fotogeniczne 2015. To możemy skorzystać z tego nowego roku sobą ładnych zdjęć i chwil.

    Szczęśliwy ♪ ♫ • * ¨ * •. ¸ ¸ ¸ ¸. • * ¨ * • ♫ ♪ ♫ • * ¨ * Nowy •. ¸ ¸ ¸ ¸. • * ¨ * • Rok ❷☀❶❺ ♫ ♪ ¸ ¸ ¸ ¸. • * ¨ *


    Twoje zdjęcia w tym blogu są bardzo ładne i widzę, że masz już dużo śniegu. W Holandii, małej części, która danego śniegu, ale do mnie jeszcze. Ty spreeus Myślę, że wszystkie piękne, ale również twoje mężczyźni broda. To są naprawdę fajne. Mam nadzieję, że również oooit raz sfotografować:-)

    Pozdrowienia, Helma

    OdpowiedzUsuń