poniedziałek, 25 maja 2015

Okoliczne pola i Mechnice

Wczoraj rano ruszyłam zobaczyć ile przylatuje bocianów na wykoszone łąki-było 11 osobników w tym 2 z obrączkami jeden z zieloną,jeden z czarną i jeden albo z zabieloną czarną albo białą? Żadnej nie odczytałam bo nie miałam lunety ze sobą,oprócz bocianów były mewy śmieszki,3 pustułki,myszołów,szpaki,skowronki,wrona siwa,gawrony i kawki. Połaziłam trochę za owadami ale dość wiało i ciężko było zrobić przyzwoite fotki.A te które pokazuję to gąsienice rusałki pokrzywnik(Aglais urticae)-dawno nie spotkałam tak dużo tych gąsienic-w ostatnich latach bardzo mało ich widywałam.
Jakieś małe pajączki były 2 takie skupiska:)
Z ptaków kląskawka(Saxicola rubicola)-samczyk Popołudniu pojechałam z rodzicami na Mechnice zobaczyć co ciekawego słychać na stawach bo dawno tato tam nie był.Ale w sumie pusto jedna krzyżówka,czapla siwa,śmieszki i mewy duże i standartowy leśny zestaw. Znalazłam tam roślinę kozłek lekarski(Valeriana officinalis) i sitowie leśne już takie duże:)i grążel żółty.
Z innych ciekawszych spotkań to ważki lecichy pospolite i chyba ich wylinka:)
I jeszcze widoczek na staw.Pogoda nie rozpieszczała to i fotki kiepskawe:(.
A dzisiaj postanowiłam powalczyć z bocianimi obrączkami-tym razem było 13 bocianów ale tylko 2 miały obrączki-niestety i tym razem poległam czarna zabielona a z zieloną jak był blisko to za mocno falowało powietrze a jak się oddalał to była możliwość odczytu coś na pewno z liter M albo Z a z cyfr końcówka 109 chyba.Jutro znowu powalczę ale tym razem położę się pofocić to może podejdzie na tyle blisko,że uda mi się odczytać:) Zajechałam na gold a tam 2 żółwie "kłóciły" się o wystający z wody kamień:)
I żabka
a na "szwajsie" widok jak z horroru to oprzędy motyli z rodziny namiotnikowatych,nawet trawa była osnuta.:)
I sprawcy:)
I na koniec smagliczka kielichowata i ostróżeczka polna.

6 komentarzy:

  1. Niesamowite nazwy, niesamowite obserwacje - jestem pełna podziwu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wczoraj był zielony Z (plus 4 cyfry). Trza tam zaglądać bo kośne łąki to dla ptaków fajna stołówka :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Owady nie są moją miłością... a takie larwo dżdżownice omijaj ... jakoś tak... :))))) Buziaki :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam ostatnio kiedy ani jak się wybrać na łowy... Mama dzwoniła że w naszym ogrodzie pięknie wybarwiona żmija jadła żabę i nie przejmowała się że na nią patrzą. A mnie tam nie było.

    OdpowiedzUsuń
  5. Te małe pajączki to lęgi Krzyżaka (łąkowego najprawdopodobniej) (Krzyżak łąkowy (Araneus quadratus).

    Jak zwykle sporo obserwacji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wielkie, że nie widziałem tak wiele bocianów :-) Teraz obraz umieścić :-). Te zdjęcia gąsienic, ważka, Larwa ważki, żaby i wszystkie piękne krajobrazy są piękne, aby zobaczyć.
    powitać

    OdpowiedzUsuń