sobota, 23 listopada 2013

okolice emilówki i dzisiejsza objazdówka(śmiecie,malina,turawa)

Wczoraj rano wybrałam się na objazdówkę rowerową zahaczyłam o kawałek lasu górażdżańskiego a tam stadko raniuszków,sikorki bogatki,sikora czubatka,pełzacz leśny,kilka dzięciołów dużych,kosy.Potem trasa ul Marzanny i okoliczne pola a tam stado saren ok 60os,pustułka,potrzeszcze,sikory,mazurki.Ciekawie też był obrośniety krzew złotorostem ściennym,jakimś mchem.Cały krzew robił wrażenie:)i jeszcze spotkane fiołki,które nie powinny o tej porze roku kwitnąć.
Dzisiejszy dzień spędziłam wraz z kolegą na obserwacjach mew na opolskim wysypisku śmieci,udało się odczytać kilkanaście plastików(obrączek),ptaki bardzo blisko podchodziły:)Potem uderzyliśmy na stawy w Malinie a tam ok 50 łabędzi niemych,tyle samo czernic,łysek cn 65os,świstuny,krzyzówki.Kolejne miejsce to jezioro Turawskie tam zobaczylismy spore stado nurogęsi,perkozów dwuczubych,kormoranów-z ciekawszych nur rdzawoszyji i 4 nury czarnoszyje,po drugiej stronie od szczedrzyka 4 bieliki,3 siewnice,5 biegusów zmiennych,młody łabędz niemy.Na ostatnim foto ślady łap bielika

3 komentarze:


  1. Wielkie szpony tego bielika:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zdjęcia:) Mam prośbę, czy mogłabyś zaglądnąć na mojego bloga, bo myślę że możesz mi pomóc w rozszyfrowaniu obrączki? Z góry dziękuję:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń