piątek, 20 marca 2015

Gogoliński hasiok cz 2 i mixik

Dzisiejszy wpis zacznę od wiosennych porządków w ogrodzie-ładna pogoda sprzyjała pracom ogrodowym i już wiele roślin wiosennych posadzone na rabaty stałe,rzodkiewka już spora w szklarni.Poszliśmy też na emilówkę po jukę bo widzieliśmy tam ładnie przezimowane rośliny i to 2 gatunki:)Wody w dole przybyło ale nie chciało mi się schodzić na dół zobaczyć czy są traszki. Wczorajsze przedpołudnie spędziłam w przedszkolu opowiadając o przyrodzie i pokazując zdjęcia roślin i zwierząt.Dzieciaki mogły też popatrzeć przez lunetę i tak się fajnie złożyło,że gołąb pocztowy siadł na murze dość był cierpliwy a dzieci dostrzegły nawet obrączkę na łapce ptaka:)W podziękowaniu dostałam śliczną prymulkę:)
A dzisiaj wybrałam się na gogolińskie wysypisko śmieci by poszukać ptaków z obrączkami i udało mi się odczytać 6 plastików,były też 3 duże mewy ale bez obrączek.Teren patrolował kruk a myszołów siedział na czubku sosny:)
no i oczywiście o mało nie przegapiłam zaćmienia słońca:(zdążyłam prawie na koniec.Fotka zrobiona lustrzanką z obiektywem 70-300 i przyłożone okulary spawalnicze:)
W karmniku ruch większy niż zimą-sikor bogatek ponad 30 przylatuje a raczej siedzi cały dzień buszując po całym podwórku i sąsiedniej posesji,przylatują sierpówki,grubodziób,zięby,wróble,mazurki,modraszki i szpaki.Także na razie ruch większy niż zimą.Poidełko też oblegane przez wszystkie gatunki:) I jeszcze dzisiejszy zachód słońca:)

4 komentarze:

  1. Próbowałam zrobić zdjęcie zaćmienia słońca, jednak nic z tego nie wyszło mimo, że miałam filtr :( No nic, uwieczniłam to w pamięci :)
    Pozdrawiam i życzę udanych wiosennych ptasi obserwacji!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny zachód słońca. Pięknie pokazane.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zasłużyłaś na prymulkę po takim spotkaniu z przedszkolakami. Zachód słońca był piękny. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zacząłeś zreorganizować swój ogród. W szkole powiedział kilka rzeczy, o przyrodzie i pokazać zdjęcia. Jako podziękowanie zdobyć pierwiosnka. Bardzo ładne i to jest piękne rośliny:-) Twoje trzy ostatnie zdjęcia są fantasta się przez piękne niebo i słońce i księżyc. Wspaniałe widzieć. Późną wiosną, ale nadal smaczne:-)
    Pozdrowienia, Helma

    OdpowiedzUsuń