niedziela, 4 sierpnia 2013

kopalniane "wykopki"

Pod tym tytułem kryje się dzisiejsza wycieczka z tatą i siostrą na teren cementowni górażdze,gdzie jest ścieżka edukacyjna i kilka stawów.Oczywiście jak tato rzucił hasło,że jedziemy na kopalnie to my odrazu aparaty na dół i bylismy gotowi do drogi:)Ale tatko jeszcze kawkę wypił dopiero ruszyliśmy.Po przyjezdzie odrazu rozpoczęlismy poszukiwania ciekawych owadów i trafił nam sie krasnik Zygaena carniolica czyli ten rok im sprzyja:).Potem zobaczylismy młode błotniaki stawowe dały się podejść dość blisko ale foty utrudniały krzaki.Kolejne miejsca to małe stawy a po drodze trafilismy wygrzewającą się ważkę Orthetrum brunneum(lecicha południowa)samice i husarza władcę w locie i samice składająca jajka.Foty nie najlepsze bo w locie trudno zrobic dobrą fotę:(Jeszcze 2 rosliny marchew dzika i centuria zwyczajna-ta jest pod ochrona:).Jeszcze na koniec pokazał się bączek a potem to juz nas burza wygoniła:(

6 komentarzy:

  1. To jest dla mnie ciekawostka, gdzie w Górażdżu są stawy,???

    OdpowiedzUsuń
  2. w samej cementowni,porobili oczka takie nieduże ale swego czasu było tam sporo ryb i były bardziej zadbane.Tyle,żeby tam wejść to trzeba gdzieś zgłosic ze sie będzie chodzić po ścieżce edukacyjnej.Ja tam byłam pierwszy raz z tatą a on zna kopalnie jak własnąkieszeń,wkońcu pracował tam ok 40lat:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Acha, ja znam tylko taki staw koło kościoła :) :), zdjęcia bardzo piękne, podziwiam twoją wiedzę przyrodniczą , pozdrawiam.
      Czy konieczna jest ta weryfikacja przy komentarzach ?? to bardzo utrudnia , :)

      Usuń
    2. Lusia ja sie na tym nie znam ale zmieniłam w ustawieniach na każdego uzytkownika google.nie wiem czy cos to zmieni.Te ustawienia to dla mnie czarna magia:(bo nawet nie wiem jak zdjęcia podpisywać.:(na poczatku było inaczej teraz inaczej.

      Usuń
    3. W tym samym miejscu co zmieniałaś na każdego użytkownika google trzeba jeszcze dwie linijki niżej "Wyłączyć weryfikację obrazkową " i będzie dobrze :))

      Usuń
  3. Gratuluję kraśnika, to bardzo ładne owady :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń