niedziela, 18 sierpnia 2013

W pogoni za owadami cz.11

Dzisiaj miała być turawa ale przeniesliśmy wyjazd na jutro.Więc niewiele myśląc wsiadłam na rower i na swoje ulubione miejsce "męczyć" owady.I jak zwyle było ciekawie choc modraszki nie chciały pozować,za to szarańczaki tak:)I tak trafiły się Calliptamus italicus według książki Bellmana gatunek oznaczony jako silnie zagrożony wyginięciem a w Polsce znajduje się w czerwonej księdze,obecnie wykazywany tylko w Puszczy Sandomierskiej a jeszcze w latach 50tych był na terenie Górażdży-potem juz nie wykazywany
.Jeszcze kilka Chorthippus dorsatus.Z motyli tez trafil mi się gatunek jeszcze nie spotkany przeze mnie Pontia edusa Bielinek rukiewnik. .Juz miałam iść do domu ale jeszcze cos mi mówiło by wejść w jedną drogę i dobrze zrobiłam bo trafiłam na pieknego samca modliszki:)(Mantis religiosa)to moje pierwsze samodzielnie wyszukane stanowisko tego owada:)Tym bardziej cieszy:)Jak tylko pooznaczaja mi szarańczaki to dopiszę nazwy.Szkoda,że w Gogolinie nie ma jeszcze jakiegoś miłosnika owadów(co się zna)łatwiej w wiekszej grupie coś wynaleść na dużym terenie a i znawca by się przydał:)

4 komentarze:

  1. Modliszka piękna , ile gracji !

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam,ja chętnie bym pochodził,poszukał i popstrykał fotek ale niestety na owadach się nie znam a szkoda:(

    OdpowiedzUsuń
  3. Cianku znajomość owadów nie konieczna:)przyjdzie czas na poznawanie,sa ksiązki,forum entomo.więc nie ma problemu.Ja napewno jak tylko będzie znowu słońce chce poszukać modliszki czy jest jej wiecej na tym terenie a i inne też bym chciała sprawdzic:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam:) Bardzo sie cieszę jak mógłbym jakos pomóc i miło spędzić czas w terenie ,teraz pogoda nie rozpieszcza i słońca brak ale jak tylko bedzie ładniej i będe miał wolne to bardzo chętnie się wybiorę:) w tym tygodniu będzie cięzko bo mam dużo pracy a w weekend wyjazd pod Łódz na zjazd KOO.Wczoraj byłem w Kosorowicach na stawach i poza Czaplami siwymi żadnych ciekawszych ptaków nie widzialem, tylko smiecący wedkarze:(Ps. Wolnego mam dużo tylko w tym tygodniu tak sie złożyło że nie mam go prawie wcale.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń