sobota, 1 marca 2014

Zb.Nyski i Otmuchowski

Dzisiaj wybrałam się z kolegą na zbiornik nyski w poszukiwaniu gęsi ale na nyskim tylko trochę kaczek,na wale szpaki,a na drzewie dzięcioł zielony:)
Potem pojechaliśmy na Otmuchów na polach stada czajek,szpaków i stado gęsi białoczelnych,które pobieżnie przejżeliśmy i Rafał wypatrzył bernikle białolicą.Potem ptaki się zerwały-musiało cosik się pojawić bo my to nie byli:). No nic zawinęliśmy się i pojechaliśmy na zbiornik.Gęsi ok 6tys.jak nie więcej,odczytana czarna obroża na białoczółce,wypatrzone 2 bernikle białolice.Jedna gęś zbożowa postanowiła bliżej nam się przyjrzeć i podpłynęła na płycizne po naszej lewej stronie(foto doku bo miałam kiepski aparat ze sobą).
a to widoczek na prawie całe stado:
Jeszcze była pliszka siwa ale foto naprawde nie do pokazania:). Zajechalismy jeszcze na jakieś wody-ładne widoczki jak nie z naszego kraju:)
a potem wizyta zb nyskiego od strony siestrzechowic a tam czarnowron(foto dokumentacyjne),sporo czajek,czapli siwych,kormoranów,kaczek i trochę mew.Był też bielik.

1 komentarz:

  1. Zazdroszczę czarnowrona, bo nie spotkałam. Miałam kiedyś kruka młodego w domu i błotniaka stawowego ze złamanym skrzydłem. Ale czarnowrona nie miałam okazji spotkać.

    OdpowiedzUsuń